Century AoA - Stormraiser

Century: Age of Ashes – na hřbetě draka

16. 10. 2022

Draci – mytická stvoření, která fascinují lidstvo už mnohá staletí, ba dokonce i tisíciletí, a díky knihám, filmům a seriálům jsou ještě oblíbenější. Spousta lidí by chtěla vlastnit svého draka a létat na okřídleném ještěrovi, který ze svého chřtánu chrlí žhavý oheň, pekelnou síru nebo jen horkou páru. Vývojáři ze studia Playwing LTD vám navodí pocit, jako kdybyste na takovém tvorovi opravdu seděli. Budete křižovat oblohu, chrlit pekelný oheň, bojovat s nepřáteli, chovat draky a sbírat poklady. Splňuje však tato hra alespoň zdánlivě vaše sny o dračích jezdcích? To se dozvíte v naší recenzi hry Century: Age of Ashes.

Cítit vítr ve vlasech

Pokud se budete chtít proletět na hřbetě draka, je důležité naučit se ho ovládat. Proto jako první ve hře spustíte tutoriál. Drak se v tomto případě ovládá myší a speciální schopnosti aktivuje s pomocí klávesnice. S drakem můžete létat všemi směry, zatáčet, zrychlit, zastavit, chrlit plamen i plamenné koule a v neposlední řadě používat speciální schopnosti, které jsou rozdělené podle druhů jezdců. Tyto detaily budou popsány později. Jakmile projdete základy létání, můžete se zúčastnit běžných zápasů, a pokud odehrajete určitý počet her, můžete vstoupit do rankedového systému.

Nahodit brnění a letíme

Zpočátku si můžete vybrat druh jezdce, se kterým byste si chtěli draka osedlat. Máte zde neohrožené Maraudery, lstivé Phantomy, šlechetné Windguardy a odvážné Stormraisery. Každý vybraný z této třídy má své speciální útoky, které může v boji použít. Například Windguard vás může zaštítit či vypustit otrávený plyn, zatímco Phantom se umí zneviditelnit nebo pokládat miny.

Kromě výběru útoků se můžete také vybavit štítem, brněním a zbraněmi. Samotné vylepšení nedostane jen vaše postava, ale i váš drak. Vybrat si můžete jednak druh, se kterým budete létat. Někteří draci jsou vzácní a jiní běžní. Kromě tohoto kritéria mu můžete vybrat i tvar hlavy, ocasu nebo křídel. Jelikož je Century: Age of Ashes free-to-play titul, pochopitelně si na sebe musí nějak vydělávat, proto jsou výše zmíněná vylepšení dostupná pouze za herní měnu, kterou si musíte zaplatit. Kromě toho hra disponuje i battle passem, který jako u všech her nabízí některé položky zdarma, většinu si však musíte koupit.

Bestiář a historie

Mimo vybavení můžete ve hře najít také takzvaný bestiář, v němž máte mapu s draky a jejich výskytem. Pokud budete hrát hodně zápasů, potkáte mnoho různých draků a tím se vám záznamy povážlivě rozšíří. K tomu si můžete draky koupit nebo získat vejce, ze kterého se malý letec vylíhne. Růst urychlíte plněním průběžných úkolů. Pokud je splníte, vejce se vylíhne a drak postupně začne růst. Kromě toho můžete najít v menu i popis historie, která je poutavá ke čtení. Tím si můžete zkrátit čas při čekání na matchmaking.

Zabíjejte, létejte a sbírejte zlaťáky

Pokud jste tedy zvládli hlavní menu a tutoriál, můžete se vrhnout na samotnou hru. Zpočátku vám nebude dovoleno hrát hodnocené hry, nejdříve musíte nabrat zkušenosti v klasické hře, ve které nebude na ranku záležet. Hráči jsou pokaždé rozděleni na dva týmy. Na začátku zápasu si budete moci vybrat třídu na základě toho, co si vyberou vaši spoluhráči, a takticky si svůj tým připravit. Ve hře existuje několik módů, první je zabíjení se navzájem – tým, který dosáhne největšího počtu killů, vyhrává. Dále zde máme sběr pokladu, při němž draci sbírají zlato a odnášejí ho do své věže. Družstvo, které sebere víc zlata, vyhrává. Poté je tu kradení vlajky, se kterou musíte prolétnout několik bran, abyste vyhráli. Pokud váš tým zvítězí, dostanete různé odměny za denní úkoly a další mise, což vám vylepší level a potom rank.

Přeleť, podleť, uhni, zastav, zrychli

Pro začátečníky se Century: Age of Ashes může zdát nepřehledné a náročné, jelikož se ve hře vyskytuje hned několik podnětů najednou. Na mapě se může sejít přes deset draků, ve vzduchu se mísí síra s ohněm a vy se snažíte vyhrát zápas. Abyste vyhráli, je potřeba se zorientovat a létat jako drak, doslova. Již výše jsme zmínili, že draci umí chrlit ohnivé koule. Ty jsou spíše naváděcí, a tak vás dokážou pronásledovat a mohou vám i pěkně zavařit.

Proto je nutné umět kličkovat mezi stěnami a obratně se vyhýbat všem nástrahám, které si pro vás nepřátelé připraví. Kromě uhýbání a sbírání bodů budete na mapě sbírat také štíty, zrychlování, životy, nebo dokonce speciální předměty, které vám pomohou získat náskok před druhým týmem. Podnětů ve hře je hodně a vy ovládáte draka převážně myší. Proto doporučujeme použít podložku pod myš tak velkou, že se vejde přes celý stůl, jelikož myš při hře zavítá do každého rohu. Pohyb draka je však zpomalenější a fyzika zde funguje, tudíž se s drakem neotočíte jen tak na místě.

Let musí být precizní a útoky také

Chce to skutečně chvíli cviku, než vám hra půjde dobře. Systém spuštění rankedů až po odehrání několika zápasů je zcela oprávněný, i tak se mistrem nejspíše nestanete hned. Vyhýbání se útokům nepřátel vám zpočátku sebere většinu pozornosti a vy tak neděláte nic jiného, než že se soustředíte na úhybné manévry a sbírání vylepšení po mapě. Potom vám už nezbývá moc pozornosti na to, abyste získali nějaké body pro svůj tým. Kromě toho musíme zkritizovat i systém rankedů.

Ten je většinou natolik rozbitý, že dává proti sobě absolutně nevybalancované týmy a skóre většinou končí výsledkem 35:2. Během toho samozřejmě chytí někteří hráči vztek a odpojí se. Pokud máte proti sobě tým, který je jedna velká aliance, ani si pořádně nezalétáte. Proto doporučujeme nehrát hodnocené hry, dokud si opravdu nebudete jistí svými schopnostmi. Po odehrání ranku se stejně nejspíše zpět přeorientujete na základní hru. Century: Age of Ashes se stává zábavnější také s přáteli.

Náročná hra

Tím nemyslíme náročnost jen ve formě gameplaye. Mimo jiné jsme se ještě nezmínili, že hra má výborně vyvedenou grafiku a některá zobrazení draků jsou skutečně úchvatná. To se však podepisuje na výkonu počítače, který se vám po spuštění velmi brzy začne přehřívat. Abychom hru jen nekritizovali, grafika je skutečně povedená a zvuky přímo autentické. Herní zážitek bude tak příjemný pro každého milovníka draků. Ovládání je v jistém smyslu nenáročné, avšak ovládnout hru perfektně chce jistou formu cviku. Pokud si ji chcete obohatit, můžete si koupit balíčky, které vám na účet přidají několik drahokamů a kosmetických vylepšení. My samotní jsme obdrželi Behemoth Founder's Pack. Ten nám umožnil si koupit ve hře několik bonusů, avšak poměr cena/obsah není tak výhodný. Pokud už byste si chtěli nějaké to vylepšení pořídit, doporučujeme spíše battle pass.

Century: Age of Ashes je splněným snem každého milovníka draků. Příjemným bonusem je i krásná grafika a free-to-play systém. Pokud hru neberete vážně a chcete si zahrát jen tak pro zábavu, je neškodná. Pokud ovšem chcete hrát na výkon, může se létání na dracích stát frustrující zážitek vlivem rankedového systému. Obsah hry je velice bohatý a zčásti pochopitelně placený, avšak někdy je cena za tento obsah nepřiměřeně vysoká. Velká nabídka obsahu vás vtáhne do světa draků.

Klady
  • opravdu povedená grafika
  • bohatý svět
  • achievementy
  • vysoký výběr obsahu
Zápory
  • rozbitý ranked systém
  • špatná ovladatelnost
  • placený obsah
Platforma PC
  • Datum vydání 02.12.2021
  • 0.0

Doporučujeme

Anežka Ebrová

Anežka je hráčka již od dětských let. Její vášeň propukla již na základní škole díky školním počítačům, kde ztrácela pojem o časoprostoru. Mezi její první herní lásky patří série Half-Life. No a jak se říká, stará láska nerezaví. Hry od Valve prostě zbožňuje stejně jako střílečky a skákačky. Mezi její další koníčky patří hlavně sport, cestování, knihy a deskovky. Avšak její láskou zůstávají vždy hry, stejně jako pivo - tanková Plzeň 12° středně vychlazená.

Sledujte nás: