FB pixel TP pixel
Skvělý návrat do světa Sandmana! Nová fantasy Netflixu nadchla kritiky © Netflix

Skvělý návrat do světa Sandmana! Nová fantasy Netflixu nadchla kritiky

Od 25. dubna je na Netflixu dostupný nový fantasy seriál, který rozšiřuje svět populárního Sandmana. Společně s vydáním seriálu, vycházejícího z komiksové předlohy, jsme se dočkali i prvních reakcí recenzentů. A zdá se, že Netflix tentokrát trefil hřebík na hlavičku.

Filmové novinky

Netflix pokračuje v budování světa svého fantasy hitu Sandman a zatímco druhá řada je aktuálně v přípravě, ještě před ní diváci stihnou duchařský spin-off s názvem Mrtví mladí detektivové, v němž hlavní hrdinové prchají před samotným peklem. Nový osmidílný seriál vychází z díla Neila Gaimana a je napojený právě na sandmanovský fikční svět. Seriál původně vznikal pro službu HBO Max, práva však nakonec odkoupil Netflix, který novinku uvedl v nabídce 25. dubna dopoledne. Jak je na Netflixu stále velmi časté, seriál dorazil v kompletní podobě a kritici už měli šanci vidět ho celý.

Skvělá podívaná pro fandy duchařin i komiksů

A dobrou zprávou je, že kritici projekt hodnotí nesmírně pozitivně a po 23 recenzích je tak na serveru Rotten Tomatoes 91 procent pozitivních ohlasů. Seriál má tudíž skvěle našlápnuto skončit svými kvalitami na úrovni právě Sandmana, který si svého času odnesl 88 procent spokojených kritických ohlasů při 121 hodnoceních. Lauren Piester seriál chválí jako povedenou komiksovou adaptaci i duchařský příběh. Podle recenzentky jsou samozřejmě hlavní cílovou skupinou fanoušci young adult pořadů, líbit by se ale novinka měla i všem fanouškům komiksového žánru. Liz Shannon Millier z Consequence zase dělá radost, že seriál dokáže pracovat s širokým spektrem emocí a navíc vypadá vizuálně skvěle. Obzvlášť cení solidní speciální efekty. Chválou nešetří ani Alison Herman z Variety, kterou baví „uhrančivý mix detektivní procedurálky a teenagerské pohody s nesmrtelnými monstry.“ Kritická je naopak Katie Rosseinsky z britského Independent, která seriál hodnotí jako kombinaci všeho, co na Netflixu obecně funguje, ale nevidí zde ucelenou vizi. Nutno však uznat, že je v tomto názoru rozhodně v menšině. Kupříkladu Angie Han pro Hollywood Reporter píše, že „Mrtví mladí detektivové mají daleko k útrpnosti. Jsou trochu temní, trochu hořkosladcí. Hlavně ale nikdy nenudí díky skvělému obsazení a smyslu pro humor.“

Seriál připravil Steve Yockey (Letuška), který napsal první epizodu a působí jako showrunner spolu s Beth Schwartz. Mrtví mladí detektivové představují duo duchařských vyšetřovatelů, kteří se rozhodli založit si detektivní agenturu. Zemřelí britští teenageři Edwin Paine (George Rexstrew) a Charles Rowland (Jayden Revri), kteří se po svých skonech spřátelili, se rozhodli nevstoupit do posmrtného života a zůstali na zemi, aby vyšetřovali zločiny, které se týkají nadpřirozených záležitostí. Ve vyšetřování jim posléze pomáhá i jasnovidka Crystal Palace, jíž hraje Kassius Nelson. Původní komiks dostal svou první sérii v roce 2001 od scenáristy Eda Brubakera a ilustrátora Bryana Talbota. Následně získal několik limitovaných uvedení, o masivní hit ale mezi čtenáři nešlo.

Zdroj: Rotten Tomatoes / Netflix

HBO ruší další Hru o trůny navzdory povedenému scénáři. Tvůrce seriálu vysvětlil důvody
25.04.2024 17:50:00 | Filmové novinky

Po konci Hry o trůny hledá HBO hit stejných rozměrů a přirozeně se jej snaží hledat i v Západozemí. Spin-offy, prequely a sequely s čestnou výjimkou Rodu draka ale provázejí značné porodní bolesti, jak blíže osvětlil i tvůrce jedné ze zrušených sérií.

Kyberpunková klasika Neuromancer skutečně vzniká. Získala hvězdu Vládců nebes
25.04.2024 16:20:00 | Filmové novinky

Apple TV+ rozšíří svou bohatou sbírku sci-fi seriálů o další kultovní dílo žánru. Zadaptuje totiž kyberpunkovou klasiku Neuromancer od Williama Gibsona. Technologický gigant navíc oznámil, kdo se zhostí hlavní role.

Zack Snyder stále nepochopil Batmana. Nerozumí nenávisti vůči své osobě
24.04.2024 17:15:00 | Filmové novinky

Existuje několik režisérů, kteří mají svůj osobitý a jasně rozpoznatelný styl. Jedním z nich je i Zack Snyder, pro něhož jsou typické akční filmy plné CGI a nejrůznějších zpomalovaček. Ne vždy jsou ale tyto postupy efektivní a v některých případech mohou být i na škodu. Ostrá kritika zejména posledních dvou Snyderových filmů budiž příkladem.

Totální propadák Pohlreicha dokonán. Prima mu změnou času bodla kudlu do zad
23.04.2024 19:45:00 | Filmové novinky

Televize Prima si sice mohla v sobotu večer gratulovat, že se jí podařilo nahradit realisty show Česko na grilu divácky zajímavějšími reprízami seriálu Polda. Samotný Zdeněk Pohlreich ale radost mít nemůže. Jeho návrat na Primu je totiž s definitivní platnost absolutní pohromou.