globalmoto_duben_nolan




Motorka jako investice aneb Jak na youngtimery

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
pk14 (175) napsal 29.03.2022 v 14:41

Já je mám vlastně rád, jsou skoro vždy z A nebo S. Pořádně neví co chtějí a jak má originál vůbec vypadat, řeší vždy hned v telefonu cenu a dopravu do Práglu v ceně... Přemýšlím už o dřevěných maketách zx7, cbr9, GSX-R, GTS...

Taz-007 (6) napsal 09.02.2021 v 12:27

Pěkné. Chybí vám tam Ducati 999, ta málem složila celou firmu svojí neprodejností, přitom vyhrála 3 tituly WSBK a teď nejde sehnat v pořádném stavu.

Opl (59) napsal 09.02.2021 v 06:18

Dobrý článek .V zásadě souhlasím.Začal jsem tak,že jsem si plnil mladické sny.No a ono to pokračovalo .Nikdy jsem však neuvažoval o koupi jako o investici.Paradoxně mám veteránskou značku jen na nejmladším veteránu (youngtimeru) .

smoula_mrzout (2) napsal 10.12.2020 v 22:02+1

Hezký článek.
Já to měl tak, že mne před 8-mi lety začala štvát manželka a tak jsem.si chtěl udělat radost. Po haluzí jsem přišel k Jawe 350/632, mezityp mezi 638 a 639, s nájezdem 10.000 km a vše v originálním stavu. Tehdy stala na Jawu ranec. 19.000,-Kč. Dnes se blíží k 4-násobku nákupu. Najel jsem na ni 20 km a ten pocit. Zpět puberťák socialistický, dostal jsem ji tehdy novou k 17-tym narozeninám. Za totáče, koncem osmdesatých stála 11.050,- Kčs. Uvažuji, že ji dám do obýváku. Pak jsem koupil zdevastovanou chudobku Suzuki GS750E r.v. 1982 zase mezityp a to s kulatym předním světlem a sedlem Guliari. Černá v chromu, zátah jak diesel, klasika vzduchac...Stala dost na servise, ale ten zvuk je prostě chlapskej, oproti dnešním "euro-metrosexualnim" normám. No a teď dělám na Suzuki GSX-R 1100. Ta je z první série s jedním obdélníkovým světlem. Práce na ni jak na kostele, ale radost, když člověk sežene originální díl. Sranda je, že fakt, když člověk mrkne zpět, tak jejich nynější hodnota je zajímavá. A to jsem je kupoval jen pro vnitřní pocit. A jako perlička, z jara přibude Suzuki GSX-R 1100 r.v. 1991 v top stavu a minimálním nájezdem. Už se těším.
K tomu svezení. Ta Jawka je dnes jako velký skútr. Ta sedumpade je klasika, vlastně Jawa s 3x větším motorem. A ta první GSX-R 1100? To je neřízená střela. Nevlní se, jak o ní šly pomluvy a i po 34 letech jde jak za mlada. Na jedničku 110+ Na trojku při 160 vystřelí na zadní. A ten posaz za tou obrovskou dobovou kapotáží je úchvatný. Prostě máte doma pitbula, který vás poslechne, když víte, jak na něj.
Samozřejmě brzdy. Musíte fakt počítat s tím, kam letíte, jaký vlny nebo hrby na silnici jsou. Ale když ji po řádném zahřátí dáte, ví o vás celý vesmír.
Sem se nějak rozjel Více na mém.profilu.

_Jerry_ (8) napsal 21.08.2020 v 17:03+3

Tak jsem poctive precetl cely clanek a vsechny komentare. Mam nekolik veteranu a take nekolik klasickych motocyklu. Vetsinu muzete videt na mem profilu. Poradne jsem s tim zacal asi pred deseti lety. Myslim si, ze pokud si nekdo poridi jednu starsi, starou, nebo jeste starsi motorku, porizuje si ji hlavne pro radost a pro sve vlastni poteseni. Clovek se ridi spis srdcem a kupuje bud to co kdysi mel, nebo naopak to co vzdycky chtel mit a nemohl. Investicni potencial neni v tu chvili dulezity.
Pokud uz je toho vice, je treba sledovat ceny a kupovat stroje, ktere tomu konkretnimu kupci neco rikaji a nejak ho oslovuji. Podobne smyslejici pak tvori trh daneho modelu a znacky. Stejne tak to bude i s tim Banditem. Nikdy to nebude zadna ikoba, stejne jako jednickova Oktavka v dieslu, ale vzdy se najde skupina lidi, ktere to bude oslovovat.
Ve veteranech vidim jiny problem. Konkretne takovy, ze v soucasne dobe nevidin mladou generaci, kterou by to zajimalo a ktera ty stary klumpy od nas koupi az budeme v duchodu.

Duke1 (18) napsal 31.07.2020 v 15:04

Jsem rád, že se zde skloňovalo v příspěvkách slovo investice, to je totiž ten problém proč je vše tak drahé, veterány a kusy železa nerenovují lidi pro radost a proto aby si je navždy nechali, ale nechávají zrenovovat protože v tom vidí zhmotnění peněz a to je celý problém, pak je cena všech starších věcí nadhodnocena, protože je mohou koupit ti, co si myslí že dobře investují.... a to je dnes takový koníček, nebo za mě nešvar, proč hned za vším vidět investici....

zolik. (35) napsal 30.07.2020 v 09:54

Triumph T3 forever ...uááá

https://www.thetriumphforum.com/attachments/roadster19-jpg.82105/

Jamir (2) napsal 29.07.2020 v 23:16

Krásný článek. Patřím mezi ty, kteří si splnili sen z dětství. Chodim se divat do garáže a občas i provetram svoji SC28, kterou se mi podařilo dostat prakticky do 100% originálním stavu a je ve stavu, jako v dobových prospektech a časopisech. SC28 byla v devadesátých letech prakticky nedosažitelná a nezbývalo než koukat na obrazky.

Johny_Servis (72) napsal 29.07.2020 v 06:33

Ja kdyz kupoval nejakou jawu nebo cizu, tak to byla vzdycky “rarita” nebo alespon “mezityp”, to jsem mel ale stesti
Jinak nesouhlasim s auterem, ze takovej Hornet nebude zajimavej. Bude. A paradoxne cim je neceho ve sve dobe vic a je to tuctovejsi, tim rychleji to zmizne a diky byvalemu masovemu rozsireni se o to trh pak vic zajima. Prikladem budiz prave ty jawy nebo takova skoda favorit.

ladyss (12) napsal 28.07.2020 v 19:36+3

Díky za článek, osobně jsem zamrzl v "osmdesátkách" a youngtimery jsou mojí vášní. Je jen dobře zachraňovat tyhle babky před rzí a případně i korozí , a ještě daleko lepší je se na nich vozit a užívat si zážitky, které pro nás byly tehdy nedosažitelné, na motorkách o kterých jsme mohli jen snít. Vydělávat je fajn, ale je to fakt to nejpodstatnější? Kterej blázen by vyměnil třeba CBR900RR SC28 za něco tak obyčejného jako jsou peníze, kterých je plný svět a každý den se tisknou další , omlouvám se za to vykradení jedné pohádky

Jirka4137 (114) napsal 25.07.2020 v 20:52

Muzeum Youngtimerů teda motorek v devadesátkách pro mnohé nedostupných má Libor Novák v Sezemicích u Pardubek. Návštěvu vřele doporučuju.
VF 750 v červeno bílé moje raketa v roce 92. Před ní ta 638 ve stříbrné metalíze .

1 reakce

Jarda
Jarda 29.07.2020 v 16:35

Ano, tady je mala reportaz: https://www.motorka...-sezemice-36343.html


marekartos (0) napsal 24.07.2020 v 10:11

Moc hezký článek.
Vloni jsem se poohlížel po BMW R45 až R80 nebo K100. Zásoba dílů slušná u sousedů v SRN, stroje technicky na špičkové úrovni a poježdění výborné.
Zaváhal jsem. Cena stoupla mezitím v průměru o 500 EUR a myslím, že to nekončí a bude pokračovat jako u nás s Jawkama.

Frankie (731) napsal 23.07.2020 v 23:21-1+1

Jó, před dvaceti lety nakoupit plnou stodolu Jaw který se prodávaly za pár korun, protože se toho každý chtěl s radostí zbavit a koupit Japonce. Dnes to prodat a měl by člověk vyděláno...ale kdo to mohl vědět, že

Jinak taky uvažuji že koupím nějaký pěkný XJR, nebo Bandita či ZRX, hodím přes to plachtu a za 20 let si budu užívat jízdu na krásným youngtimerovi bez jakýkoliv elektroniky. A i když na tom nic nevydělám (nebo moje děti), vždycky se to prodá aspoň za to, za co to člověk koupil...

Koudy01 (183) napsal 23.07.2020 v 19:21

Supr článek

Le-Corbusier (432) napsal 23.07.2020 v 16:30

hezký článek, díky za něj. Je samozřejmě napsaný celkem obecně-ale v investicích do motorek se úplně konkrétně radit nedá. Já teď koupil Hondu XBR, Chtěl jsem Yamahu SRX ale nesehnal jsem pěknou. Jsem opravdu zvědav jaká bude její cena za 10-15 let. I když kvůli tomu jsem si ji nekupoval...

ZOLLO (0) napsal 22.07.2020 v 11:33

I pri skutroch sa da najst par limitiek




bruttopyr (396) napsal 22.07.2020 v 10:10+1

BMW K1 ( obzvláště v té barvě kečup a hořčice) se mi líbí od 1990, kdy jsem dostal Motorrad s jejím testem.
Přesto je můj favorit Fireblade SC28 s kulatými světly, na které se člověk i skvěle sveze v zatáčkách a nedám na ni dopustit.
Kdo se chce pokochat podobnými kousky, ať navštíví úžasné Motomuzeum Libora Nováka u Pardubic a bude mít v hlavě nasazeného brouka na koupi youngtimera jako hrom!

Piki (61) napsal 22.07.2020 v 08:22

Pěknej článek k zamyšlení. Prostě nic neprodám

nahllowSKY (315) napsal 22.07.2020 v 04:05+2

Kdo rád skupuje kde co tak nejideálnější země na světě je Amerika.Ty krámy co se tu kdysi navozily v sedmdesátých letech se ještě tak před patnácti léty rozdávaly skoro za odvoz.Dnes už to není pravda.Modely jako například CB 750(single cam) v obstojném stavu která se dala lehce opatřit i za šest stovek a člověk tím i opovrhoval,protože všude toho byly mraky.Doba je jiná a za pěkný kousek je třeba vypláznout i čtverku a za sandcast i desítku a víc když je pěkný.

RTourer (68) napsal 22.07.2020 v 00:37+2

Taky to na mě přišlo. Nějak mě ty elektronikou přecpané stroje přestaly zajímat, nebo jsem jim možná přestal rozumět. Výsledkem je, že už mi rok v garáži září zlaté BMW R100RS z roku 1978. A září nejen v garáži, ale i na silnici. To svezení v klasickém stylu se prostě těžko s něčím srovnává, to se musí zažít... Moto jsem dovezl z Rakouska, jsem celkově třetím majitelem, originální stav, skutečný nájezd 12 tis km, veškerá původní dokumentace. U prodejce proběhla celková repase, tedy výměna náplní, všech možných těsnění, zpuchřelých gum a podobně. Vlastně je to ještě zánovní kousek... Přesto mám i dost prostoru na to, abych se mohl vyžívat i po té servisní stránce. Už jsem musel dát nové cívky a zapalovací kabely s fajfkami, do předních vidlí jsem dal nové progresivně vinuté pružiny a chtělo to pořádně seřídit karburátory (hladiny, bohatost směsi, synchronizace). Taky jsem si udělal malou zásobu různých dílů, které se dají i dnes na celou řadu R100 "airhead" stále relativně dobře sehnat.
No, a v blízké budoucnosti bych se chtěl poohlédnout po nějakém pěkném BMW K1 (viz úvodní foto k článku), dokud jsou ceny ještě jakžtakž rozumné. Problémem bude možná jen místo v garáži...

Paulo (2561) napsal 21.07.2020 v 22:20

To abych teda ještě chvíli počkal, než mi moje zombice získá na ceně. Nedávno jsem uvažoval, že bych se své GSX zbavil, ale když jsem zjistil, co bych za ní tak mohl dostat, tak jsem ji dal ještě šanci a vrazil do ní pár peněz a zůstane radši ještě chvilku u mně.

ferda.66 (38) napsal 21.07.2020 v 19:39

Jako pekne, a diky za tento clanek, ale kdyz se vzpominaly XJR, ZRX... proc k tomu nenapsal autor i staryho klasickeho Bandita GSF 1200? Momentalne jsem si zrovna jednoho poridil... To neni klasika? Trochu to chybi, takova ikona od suzuki, a neni ani slovickem zminena

Rajce2 (26) napsal 21.07.2020 v 19:31+1

Já teď žiju nějakou chvilku ve Španělsku a spoustu motorek (i aut*), co jsem považoval za vyhynulé druhy, se tu pořád prohání jako by se nechumelilo (což bude jeden z důvodů ). Nejsou to vyloženě veteráni, ale některým už třicítka cinkla. Nejvíc vždycky kulim oči, když kolem mě proletí nějakej starší vysokootáčkovej dvoutakt typu Honda NSR 125 nebo Cagiva Mito (ala Ducati, navíc začátky Rossiho). Ptal jsem se, jak je to možný, že u nás to pochcípalo a tady furt drží a kromě opravdu hodně prodaných kusů, za tím stojí taky snadno dostupný opravný sady, kde se vymění (zadřená) komponenta a frčí si svých 12 000 rpm dál :D
Jinak prodejní ceny jsou takový, jaký je trh shopen akceptovat, můžou nám připadat nesmyslný, ale to je asi tak vše.

*PS: Co se týče aut, tak kdy jste naposledy viděli Opel Kadett nebo Fiat Uno? :D

hycomat (1) napsal 21.07.2020 v 19:14

Len k tomu Bonhamovi: Nedávno nás opustil Neil Peart, pre mňa ešte o kúsok lepší bubeník.
Za článok

FilipT (16) napsal 21.07.2020 v 18:46+2

Poklona autorovi za pěkný článek, opomíjí pouze jednu věc, a sice ohromný rozdíl mezi inzerovanými cenami a cenami opravdu uskutečněných prodejů. Výhodnost investice je tak těžké odhadnout. Ke statistice ceny u realizovaných prodejů se prakticky nedá dostat. Například zmiňované Jawy Pionýr se sice v nabídkách pohybují 30-40 tisíc, ale otázka je, zda je ta takovou cenu někdo koupí...

PEPEE01 (346) napsal 21.07.2020 v 16:02+9

Také si nemyslím, ze by nákup starší moto byl investice. Nebo rozhodně ne pro vás jako investora. Je to asi jako s lesem. Zasadite ho, je to hromada práce a peněz. A čekáte a čekáte a čekate. A les roste a roste a získává na hodnotě. No ale než ma takovou hodnotu, aby se vyplatila, tak vy umřete, nebo budete tak starý, ze uz nebudete mit sílu na to si ty vrácené investice užít... Tak je necháte vnoucatum. Do hrobu si totiž nic nevezmete. Kolikrát jsme tu uz četli, ze nekdo movitý umřel a pozůstalí okamžitě jeho sbírku začnou rozprodavat... A není nic smutnějšího, než když máte doma krásný stroj s duší a jen se na něj chodite koukat, aby náhodou neztratil cenu. No a udržet starou moto vchodu, taky stojí dost peněz. Mam doma stařičke XJR 1200. Dost jsme toho spolu zažili, projeli pul světa. Ale pak uz jsem se začalia domu vracet tu s menší, tu s větší závadou. Holka zacala byt opotrebovana i pres servis, ktery měla. A tak jsem zacal počítat a zjistil jsem, ze kdybych ji měl navrátit její lesk a slavu, stalo by me to skoro to co nová motorka. Ale stále by to byla stařičká XJR. Takže jsem trochu priplatil a koupil si funglovku. Která mě taky neskutečně baví. A XJR zaslouženě odpočívá v suché garáži a kdyz je hezký víkend, tak se spolu svezeme okolo komína, aby ji nebylo smutno a zavzpomíname.

tom.es (9) napsal 21.07.2020 v 14:25+3

Investice? No nevim... Spíš uchovatel hodnoty. Když otec před 40 lety chtěl prodat kyvacku, nabízeli mu 4000 Kč. To byly dvě výplaty. A dnes stojí cca pořád ty dvě výplaty. Pokud do renovace investují čas, praci a díly, tak hodnota stoupne, ale zase jenom o ty vložené investce.

Alesvf (35) napsal 21.07.2020 v 13:58+2

Souhlasím že s youngtimerama je větší prožitek z jízdy.Ten pocit když potřebujete tu hromadu železa prudce zabrzdit nebo šíleně vlneni v rychlých zatáčkách to je adrenalin

gresini (4467) napsal 21.07.2020 v 12:03+1

Ceny motocyklů JAWA se mi zdají strašně přemrštěné - nějak to nechápu

BSA (338) napsal 21.07.2020 v 11:11

na jáfkách a čízách lze vydělat i dnes, ceny sou naprosto v pořádku, protože jsou i motorkáři, kteří nepotřebují mít na jeden kg hmotnosti jeden kilowat z motoru, stroje sou to spolehlivé a případné náhradní díly si koupí nové v eshopu. Investiční prorůstový potenciál jawety, stadionu a dalších maloobjemových chrchlů, kterých sou dle autora haldy bych také nepodceňoval. Zkuste dovézt nejobyčejnější cébéčko 400 a lidi Vám utrhnou ruce. Osobně peníze ukládám do předválečných strojů, které nepoužívají metrickou soustavu

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist